من گاهی اسمِ آنالیتیکز یا تحلیل را “چشم” بازارایابی جاذبهای میگذارم. این موضوع در واقع فرایند کشف و ارتباط با الگوهای معنادار داده است. وقتی به بستر مارکتینگ دقت کنیم، تحلیل در واقع یعنی نگاهی دقیقتر به دادههای بدیع )گزارش بازدید از وبسایت، شبکههای اجتماعی، PPCو…)، تحلیل ترندهای روز و ساختن دیدگاههایی قابل عمل که بر اساسشان بتوان تصمیمهای بهتر و آگاهانهتری در حوزه مارتینگ گرفت.
مطلب مرتبط
Blogging | وبلاگ نویسی
بلاگ، شکل کوتاه شدهی “وبلاگ” است. وبلاگ بستری نوشتاری است که معمولا توسط یک نفر یا چند نفر…
Customer Relationship Management | مدیریت ارتباط با مشتریان
گاهی این مفهوم به برنامههای نرمافزاری خلاصه میشود که به شرکتها اجازه میدهند تمام روابط و کارهایشان را…
Lead Nurturing | بازاریابی قطرهای
تغذیه و مراقبت از مشتریان بالقوه که “بازاریابی قطرهای” هم خوانده میشود روشی است برای ارتباطات مختلف (مثل…