این معیار در واقع یک مقیاس است برای اندازهگیری عملکرد و سودآوری یک سرمایهگذاری، یا حتی برای مقایسه و اندازهگیری عملکرد چند سرمایهگذاری مختلف. فرمول ROI یا ضریب بازگشت سرمایه ساده است: سود سرمایهگذاری منهای هزینههای سرمایهگذاری تقسیم بر هزینه سرمایهگذاری. نتیجه به شکل یک درصد نوشته میشود. اگر ROI منفی باشد، شرکت در حال ضرردهی است. محاسبه این ضریب، بر اساس آن چه به عنوان دستاورد یا درآمد و هزینه به آن میدهید، متفاوت خواهد بود. امروز مارکترها میخواهند ROIِ اختصاصی تمام تاکتیکها و کانالهای مورد استفادهشان را بررسی کنند. بسیاری از جنبههای مارکتینگ محاسبه ضریب بازگشت خیلی سادهای دارند و بعضی از آنها هم دشوارتر محاسبه میشوند.
مطلب مرتبط
Viral Content |
این عبارت برای توصیف قطعاتی از محتوا استفاده میشود که از طریق اشتراکگذاری، به شدت در فضای وب…
Product Matrix | ماتریس محصول
ماتریکس محصول در واقع یک چارت است که محصولات مختلف و پیشنهادهای کسب وکار را توصیف میکند و…
Bounce Rate | نرخ ریزش
برای عبارت Boune Rate (بانس ریت) معادلهای متعددی به فارسی پیشنهاد شده است که شامل نرخ پرش، ضریب…